8 Nisan 2011 Cuma

Evet Amerikalı Oluyoruz!

Mavi Jeans, hayatımıza, galiba ben ortaokuldayken falan girmişti.
O zamanlar bi 501 modası vardı ki her renginden alınır, böyle beşiz gibi dolaşırdık.

Ne salaklık...

Bi farkındalık yarat, ne bileyim git farklı bişeyler al değil mi?

Mavi Jeans, yurtdışı özentisi olan bizler arasında, pek rabet görmeye dursun, hem ülkemiz de hem de yurtdışın da çalışmaya  devam etti.

Azimle ş'pan, dağları bile deler ne de olsa!

Hatta öyle ki yeri geldi, jean'nin anavatanındaki markaları tahtından etti.
Tabii bunlar olurken internet falan yok, hak getire, sağdan soldan bir iki haberle bilgi sahibi olduk.

"Evet çok oluyoruz!" derken, hakkılardı sonuna  kadar.


İSTANBUL T-SHIRT Koleksiyonu


2009 "Burası İstanbul!" kampanyasından önce mi yoksa eşzamanlı mı çıkarttılar bu koleksiyonu inanın farkında değilim. (tahmin edileceği üzere hala bir Mavim yok :)

Bu şehrin zenginliğinden asgari miktarda beslenen koleksiyon, yeni bir pazar yarattı ve 
"Abi, yurtdışına gidince alıyoz yaa, burada da yapalım köprü, kız kulesi falan koruz" girişimcisinden tutun da, pazarda söz sahibi olan markalara kadar bir İstanbul sevdası aldı yürüdü.

Ha bir kısmı başarılı olup, bu pastadan güzel paylar aldı ama çok uzun soluklu olmadı.

Peki İstanbul T-shirtlerini hayatımıza sokan Mavi, devamlığı sağlıyabildi mi?


Sendeyiz Kıvaçcığım...





İSTANBUL kelimesi içindeki "N” harfi NY Yankees logosu şeklinde yazılmış ve sonuçta gördüğünüz tasarım harikası çıkmış.

Anlamadığım;

Bu t-shirt, 
 
1- İstanbul'luyum ya da en azından burada yaşıyorum ve muhteşem şehrimin adını göğsümde taşımak istiyorum milliyetçisi için mi?

2- Yoksa, ben zekası düşük bir yabancıyım ve bırak bu şehri, Türkiye'yi harita üzerinde gösteremem diye aval aval dolanan, 
"Aaaa NY 'ye de gitmiştik bak ne güzel!" diyen turist için mi tasarlanmış?

Ki, İstanbul'un ismini hala Kostantinapolis sanması da cabası!

Bu t-shirt, benim ortaokuldaki özenti halim ya da bu şehirde yaşayıp, NY hayalleri kuranlar için ve tabi ki yukarıda betimlediğim aval turist için tasarlanmış.

Espri ve tasarım kaygısı gütmeyen "Aman işte İstanbul olsun da üzerinde diyen" Osmanbey tekstilci tarafında da tasarlanmış.
Sonuçta, Bi Mavi Jeans vardı a dostlar, aldı yürüdü, salladı taaa Amerikaları!
Ha bi de "Çok Oluyoruz!" derledi, meğersem "Amerikalı olmuşlar!" haberimiz yok.

      
NOT: Bu yazıyı, Perşembe günü, bir Mavi Jeans mağazası önünden geçerken, yukarıda ki afişi görünce yazmaya karar verdim.
Masama geçtiğimde ilgili görsel için resmi sitelerine girdiğimde print screen için beni bekliyordu.
Akşam evden çözerim aman şimdi vakit ayırmayayım diyen ben eve varıp yazmaya başladığımda ne göreyim, görselin yerinde yeller esiyor.
Daha da fenası, koleksiyon tanıtım sayfalarında bile bulamıyorum.

Ya bu hata, başka birlerinin daha dikkatini çekti ve t-shirt pazardan çekildi,
Ya da site güncellemesinde güme gitti.

Daha fazla düşünemeyeceğim. Mavi Jeans'e bu kadar mesai harcamak fazla!
     



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder